bus voor groepsvervoer

Vervoer van en naar je werk


Het is belangrijk dat jij naar je werk of dagbesteding kunt.
Als jij op de fiets naar je werk kunt of met het openbaar vervoer dan zien we jou dat het liefste doen.

Als je dit wilt leren dan kunnen we jou daarbij helpen.

Is jouw werk of dagbesteding te ver weg om zelf te reizen?
Of vind je zelf reizen te moeilijk?
Dan kan De Waerden het vervoer voor jou regelen.


Vervoer dat wordt geregeld


De Waerden kan het vervoer van en naar je werk voor jou regelen.
Dit doen we met het groepsvervoer.
Je wordt door een busje opgehaald en thuisgebracht.
In dat busje reizen ook andere cliënten van De Waerden.
Het aanmelden voor groepsvervoer regelt je persoonlijk begeleider. 

SmartWheels


smartwheels logo 
Als je bent aangemeld voor groepsvervoer dan komt het busje je ophalen op de dagen die je hebt afgesproken.


Heb je een vrije dag of neem je vakantie?


Dan moet je dit zo snel mogelijk doorgeven via SmartWheels.
Dit is het computerprogramma waarin de vervoerder en De Waerden
allebei kunnen zien of je opgehaald moet worden en waar je naartoe wilt.

Als je ziek bent dan moet je dit ook zo snel mogelijk doorgeven via SmartWheels.
Jij kunt alles zelf in SmartWheels regelen.

Als je dit moeilijk vindt dan kun je hier afspraken over maken met je persoonlijk begeleider.
In SmartWheels kun je zien hoe laat het busje jou komt ophalen. Je ziet in SmartWheels hoe laat de bus aan jou rit is begonnen
en waar de bus op dat moment rijdt.

Regels bij het groepsvervoer


1bus met vinkjes 
De Waerden heeft afspraken met een bedrijf dat jouw vervoer regelt.
Wij betalen voor het busje en de chauffeur. Er zijn afspraken wat de vervoerder voor De Waerden doet.
Als jij met het busje meerijdt dan zijn er regels waar jij je aan moet houden. Ook zijn er regels waar de vervoerder zich aan moet houden.

Groepsvervoer: dit moet je doen als ...

4 ziek... je ziek bent
Meld zo snel mogelijk in SmartWheels dat je ziek bent.
Dit kan uiterlijk tot 1 uur van te voren.

beter... je weer beter bent
Zet zo snel mogelijk in SmartWheels dat je beter bent.
Als je je op een werkdag voor 16.00 uur beter meldt
dan wordt je de volgende werkdag ‘s morgens weer opgehaald.
(Uiteraard alleen als je op die dag naar je werk of het dagcentrum wilt.)

5_vakantie.png... je op vakantie gaat
Als je weet wanneer je op vakantie gaat
zet dit dan zo snel mogelijk in SmartWheels.
Dit kan uiterlijk tot 5 dagen van te voren.

6... je een vrije dag neemt
Als je weet dat je een vrije dag neemt
Zet die zo snel mogelijk in SmartWheels
Doe dit liefst minimaal 5 dagen van te voren.

klacht_picto.png... je een klacht hebt
Heb je een klacht of een opmerking over het vervoer?
Noteer die dan in SmartWheels bij ‘Voorval’.
Zowel de vervoerder als De Waerden zal jouw klacht lezen.

7 verhuizen... je gaat verhuizen.
Geeft dit uiterlijk 5 dagen van tevoren door via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Algemene afspraken over groepsvervoer
tussen de vervoerder en De Waerden

Algemene afspraken die voor jou gelden: 

  • Jij zorgt dat je klaar staat als het busje komt.
  • De bus wacht maximaal 3 minuten op jou.
    (De chauffeur kan je vooraf bellen, als je dit wilt.)
  • Je hebt altijd je gordel om in de bus.
  • Je houdt je aan de regels van de chauffeur.
  • Als je in een rolstoel zit dan moet je rolstoel gekeurd zijn. Je rolstoel heeft dan een sticker die er zo uitziet 
    (De sticker kan geel, wit of doorzichtig zijn.)
  • Als je zelf het vervoer regelt van en naar je werk of dagbesteding dan kan je hier soms geld voor krijgen.

Regel jij zelf je vervoer naar je werk of dagbesteding?

Vraag dan aan je persoonlijk begeleider of jij recht hebt op vervoersgeld.

Algemene afspraken die voor de vervoerder gelden

  • Het busje mag een kwartier eerder komen dan de afgesproken tijd op de dagbesteding.
  • Het busje mag een kwartier later komen dan de afgesproken tijd op de dagbesteding.
  • Jij mag niet langer dan 55 minuten in het busje zitten.
  • Als je in een rolstoel zit dan zorgt de chauffeur dat je rolstoel veilig vast zit. De chauffeur zorgt ook dat jij veilig vastzit in je rolstoel.
  • De chauffeur zorgt dat er zo weinig mogelijk kilometers worden gereden.
  • De chauffeur weet wat hij moet doen als er iets gebeurt in de bus.

 

Veelgestelde vragen

Dat moet via de Persoonlijk Begeleider middels een mutatie(formulier) in het digitale cliëntdossier (Fierit)

Ga naar https://dewaerden.smartwheels.nl/ en maak een ‘Nieuw voorval’ aan.

Ga naar https://dewaerden.smartwheels.nl/ en selecteer de rit via het ‘Cliëntsnelscherm’.

Dan gaan we dat voor je regelen! Bel de Servicedesk van De Waerden: 072 5765656 (ma t/m vr van 8:15 - 17:00).

Bel de Servicedesk van De Waerden voor ondersteuning. Telefoon 072 5765656 (ma t/m vr van 8:15 - 17:00)

Geeft dit uiterlijk 5 dagen van tevoren door via clientvervoer@dewaerden.nl

De bus wacht maximaal 3 minuten op jou. Zorg dat je klaar staat als het busje komt.

Ja, de chauffeur kan je vooraf bellen. Dit moet je afspreken.

Niet iedereen heeft recht op vervoersgeld. Je persoonlijk begeleider kan samen met jou uitzoeken waar jij recht op hebt.

Ja, het busje mag 15 minuten eerder op de dagbesteding komen dan de afgesproken tijd.

Ja, het busje mag 15 minuten later op de dagbesteding komen dan de afgesproken tijd.

Je mag niet langer dan 55 minuten in het busje zitten.

Alle chauffeurs zijn getraind en weten wat zij moeten doen als er iets gebeurt in de bus.