"Daniëlle* piekert regelmatig. Ze woont alleen en heeft geen contact met haar familie. Maar over haar gedachten praten helpt haar. Daniëlle piekerde over haar werk. Dit voelde niet fijn. Op haar werk had ze iets over het hoofd gezien en werd hierop aangesproken. Ze had het gevoel dat zij haar werk niet goed had gedaan en vond dit vervelend. Hoewel zij dit met haar baas had besproken, bleef ze er aan denken. Ook thuis vond zij geen afleiding om haar gedachten van zich af te zetten. Ze werd er verdrietig van. Op dit soort momenten belt zij de beeldzorgcentrale. Ook deze keer. De begeleider bij de beeldzorgcentrale luisterde en hielp haar haar gedachten te ordenen. Door dit gesprek kon Daniëlle zonder piekergedachten rustig gaan slapen. *In verband met privacy is de naam van de cliënt een fictieve naam."

Door Een cliënt die beeldzorg gebruikt

Beeldzorg in jouw organisatie 

Wil je beeldzorg ook inzetten bij jou in de organisatie? Dat kan. We werken samen met andere organisaties zoals ASVZ, Leekerweide, Leviaan en Triade. 

Eenvoudig 

  • Elke cliënt krijgt een veilige iPad, die alleen voor beeldzorg te gebruiken is. Hiermee maakt de cliënt rechtstreeks contact met de beeldzorgcentrale. Computerkennis, codes of wachtwoorden invoeren is niet nodig. Bekijk hier hoe het werkt. 

Betrouwbaar

  • De professionals in de beeldzorgcentrale zijn 24/7 bereikbaar.
  • Bij de beeldzorgcentrale werken we met een gesprekstechniek.
  • We weten dat de behoeften van cliënten kunnen wisselen. Daarom kunnen cliënten onbeperkt inbellen.
  • Bij storing hebben wij een snelle
    omruilservice.

Lage kosten

  • De kosten voor onbeperkt gebruik van beeldzorg is te vergelijken met één uur fysieke ondersteuning van een begeleider per week.

Feiten

  • Er zijn meer dan 36.000 gesprekken per jaar.
  • We hebben meer dan 8 jaar ervaring.
  • Bij de beeldzorgcentrale werken professionele begeleiders.
  • We werken samen met andere organisaties; ASVZ, Leekerweide, Leviaan en Triade.